Apakah langkah berjaga-jaga penyelenggaraan untuk mesin letupan tembakan?

- 2024-06-25-



1. Periksa dengan kerap sama ada semua bahagianmesin letupan tembakanadalah normal. Seperti galas, penutup roda, tali pinggang pemacu, dll.


2. Periksa dengan kerap roda letupan tembakan untuk haus, dan gantikannya dengan segera jika terdapat kehausan yang berlebihan.


3. Periksa dengan kerap sama ada pemisah peluru dan corong gelongsor seimbang, dan segera hapuskan sebarang ketidakseimbangan.


4. Apabila memasang atau menggantikan roda letupan tembakan, kedudukan relatifnya dan bertindih dengan pemisah perlu diperiksa.


5. Bersihkan secara kerap habuk terkumpul, besi buruk, dan serpihan lain di dalam peralatan, dan segera menjaga kebersihan alam sekitar di sekeliling peralatan untuk mengelakkan sebarang kesan ke atas penggunaan biasanya.


Pendek kata,mesin letupan tembakanadalah peralatan pengeluaran yang sangat penting dalam industri keluli. Semasa penggunaan, adalah perlu untuk memberi perhatian kepada keselamatan, penyelenggaraan tetap, dan operasi yang betul untuk melaksanakan pembersihan yang unggul, penyingkiran karat, dan kesan pengukuhan.